Budapest megye

Egy iskola ámokfutása..

Adott egy jó kerulet intézete, melynek igazgatását egy nem igazán hozzáértő, ráadásul rutin hiányában lévő, de autokrata igazgató viszi. A neki szimpatikus, leginkább valami miatt kiszolgáltatott emberek lettek a közeli bizalmasaik.  

Amiben profik: Büntetnek, manipulálnak, összefognak. Rémes!!!!! A 21.században, az 50-es évek módszereivel. Mindez egy szabad országban, pedagógus hiány közepette. 

Ennek eredményeképpen 3 ev alatt a fél testület felmondott és elment, mert nem tudott azonosulni ezekkel az emberekkel, a manipulativ elveikkel. Leginkább mivel ez a vezetés  elvtelen, kivételező és korrumpálható!!! És a KLIK-nek ez nem tűnik fel? Annyi adminisztratív lapot kell kitölteni, nem tűnik fel senkinek???

Miért ez a nagy elvándorlás??? 

Mindenki épp most ” elköltözik”. Ez lett rá a hivatalos válasz. Csakhogy ezek az emberek eddig is ugyanonnan jártak be. Akkor mi változott? 

Csupán annyi, hogy ez a minősithetetlen stílusú, felkészületlen, ugyanakkor bosszúálló, szűk barátaival kivételező, többiekkel  autoriter, szakmailag a teljes hozzáértés hiányával küzdő vezetés ellehetetleníti a normalis munkat, megfojtja a számukra nem szimpatikus, a nekik nem behódoló emberek életterét. Mert nekik csak az számit, aki alázatos és talpnyaló.  Az emberi értékek távol állnak tőlük. 

Igy a szakmaiságnak megfelelni akaró kollégák odébb álltak. Elmentek, mert nem bírták nézni, hogyan kell támogatni a :

  • nem tanulást
  • A semmire kettes adását.
  • A szülők becsapásat.

Az iskola kompetencia mérési eredménye zuhanórepülés ( több száz helyet esett vissza). De nem baj, mindent meg lehet magyarázni.. 

Normálisan írni,  olvasni, számolni nem tudó gyerekek tömege hagyja el ezt az iskolát.

De nem baj. A papir mindent kibír. Majd átnevezzük, kicsit másképp értelmezzük.. A Tankerület némán végignézi, a maszlagos válaszokat elfogadja.

Hát itt tartunk. Az oktatásnak számos probalémája van, de a kiskirályok, mint alkalmatlan vezetők még inkább csak a problémát gerjesztik. A tankerület pedig a tanárokat csak kihasználja, a problémákat direkt nem veszi figyelembe, a szőnyeg alá sepri. A túlórákat nem fizeti ki…

Még az sem zavarja, hogy elment kollégák helyére nem sikerült pedagógus végzettségű embereket felvenni. Ez persze a szülőknél üti ki joggal a biztosítékot. 

Szóval elkeserítő a helyzet. 

Szerencsére vannak rendes, felkészült igazgatók.

A számos iskolát váltó kolléga ezt megerősíti, ám az országos gond máshol is érezhető. 

Néhányat leírnék :

  1. Integráció : 32 fős osztálylétszámok mellett, a mai gyerekeknél nem működőképes
  2. Óraszámi igazságtalanságok : Amíg pl. a második idegen nyelvet 4 -6 fő tanulja, addig a más tárgyat tanító kolléga 32 főnek tart UGYANANNYI óradíjért órát. Hogy van ez??? Nincs erre igazságos megoldás?
  3. A pedagógus köteles a folyosókon órákat ügyelni??? Hol van a kötelező óránként járó min.5 perc pihenőidő.??
  4. Életpályamodell :  Nem működik.  Portfólió, miközben van iskola, ahol adott szakon egyik embernek sincs pedagógus diplomája. Annak nem kell??? Nem hogy portfólió, de diploma sem. ANOMÁLIA. A 3 évenkénti előrelépés összege is vicc. Sem fiatalnak sem idősebbnek nem vonzó.
  5. Iskola eszközállomány: Elavult, hiányos.

Es még sorolhatnám… Tele van a rendszer igazságtalanságokkal.  Ezek megoldására senki nem gondolt még? Lassan nem lesz, aki a következő generációt tanítsa, nevelje.  Sokan készülnek nyugdíjba es egyre többen pályaelhagyók. 

Ideje lenni tenni is valamit, a 24.órában vagyunk.. A pedagógusokat is jó lenne megkérdezni. 


Küldd be Te is a saját történeted!

Van véleményed? Írd meg nekünk.